Oktober; de maand van kostuums - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu Oktober; de maand van kostuums - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu

Oktober; de maand van kostuums

Door: Brenda van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Brenda

02 November 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

De maand oktober zit erop en er is weer veel gebeurd, heb veel gezien en veel meegemaakt. In Amerika staat de hele maand oktober in het teken van Halloween. Elke winkel, restaurant en ook de gym waar ik sport is versierd met Halloween decoraties. Ik kom hier later op terug omdat Halloween natuurlijk pas de 31ste is.

Op dinsdag 7 oktober ben ik (gratis) naar de eerste wedstrijd van het pre-season van de Miami Heat tegen de Orlando Magic geweest. Dit is een basketbalwedstrijd en de Miami Heat is één van de populairste teams van Amerika. Dit komt omdat de meest favoriete speler van heel Amerika LeBron James tot voor kort uitkwam voor de Heat maar helaas weer is terug gegaan naar zijn hometown. Dit maakte de wedstrijd er uiteraard niet minder leuk om. Het is een hele ervaring. Heel gaaf om te zien hoe Amerikanen zijn tijdens zo'n wedstrijd en hoe de sfeer is. De spelregels van basketbal heb ik nog niet helemaal onder de knie dus dat er om de paar seconden een time out is , was even wennen. De cheerleaders ontbraken natuurlijk ook niet. Ook een leuk weetje, ik bestelde een popcorn en die kan je zo vaak als je wilt 'refillen'. Dit zelfde geldt ook voor alle soorten frisdranken (waar komt dat overwicht toch vandaan haha). Helaas had de Miami Heat verloren met een paar punten verschil. Over twee weken ga ik weer naar een wedstrijd en heb er erg veel zin en hopelijk winnen ze!

In mijn vorige reisverslag heb ik gezegd dat er tripjes aan zaten te komen in oktober en één daarvan zou Orlando (Disney en Universal) zijn maar helaas is dit niet meer doorgegaan. Uiteraard ga ik hier nog wel heen maar ik weet nog niet precies wanneer. Er is wel al een heel leuk uitje gepland voor november, maar daar over meer in het volgende verslag ;).

Op zaterdag 25 oktober heb ik met drie vriendinnen samen een auto gehuurd. Zo'n grote Amerikaanse SUV waar je alle ruimte hebt. We hadden namelijk gepland om naar Key West te rijden. Dit is het meest zuidelijke plaatsje van heel Amerika. We stonden om 6 uur op en de roadtrip duurde 4 uur en heb zelf het hele stuk gereden. Ik had al verhalen gehoord dat de weg erheen nog mooier is dan Key West zelf en dat was het ook zeker. Je rijdt namelijk een groot gedeelte door de Everglades (je ziet geen alligator hoor) en een heel groot gedeelte van de trip bestaat uit lange bruggen over de zee. Dit is een heel mooi uitzicht vanuit de auto wat de 4 uur prima te doen maakt. Key West zelf is mooi plaatsje met een strandje en veel huisjes die je doen denken aan een pittoresk dorpje. Er is er niet heel veel te doen. Gelukkig gingen wij met een goede reden naar Key West want er was namelijk Fantasy Festival! Dit is een festival waar je verkleed heen gaat en je kan het zo gek mogelijk maken. Je hoeft namelijk ook niet perse kleding aan want veel mensen (vooral vrouwen) hadden hun lichaam geschilderd met body paint. Je kan het zo gek niet bedenken of het liep daar rond. In één woord, Geweldig! Ook wij hadden van te voren kostuums gekocht (ook alvast voor Halloween), en liepen daar dus verkleed rond. Iedereen wil met je op de foto of maakt foto's van je. 'S avonds was er de parade die het festival afsloot. Heel gaaf om te zien wat mensen voor kunstwerken hadden gemaakt met lichtjes en versieringen. Maar Amerika zou Amerika niet zijn als er ook nog een paar 'Jezus saves you' mensen tussen liepen die het weer nodig vonden om te vertellen hoe 'verkeerd' dit allemaal wel niet is. Gelukkig maakt niemand zich daar druk om daar en was het één van de beste en leukste feesten waar ik ooit ben heen geweest!

De dag erna op 26 oktober stond het concert van Enrique Iglesias en Pitbull op de planning. Dit concert werd in de American Airlines Arena gegeven en dit is het stadion van de Miami Heat. Miami bestaat 70% uit Spaans sprekende mensen en het hele stadion was dan ook gevuld met mensen uit allerlei Spaans sprekende landen. Ook niet zo gek natuurlijk want Enrique komt uit Spanje en Pitbull komt zelfs uit Miami. Nou ik kan je vertellen, als je een feestje houdt, nodig dan Pitbull uit! Wat was dat leuk zeg! Wat een energie heeft die man, het concert was een groot feest. Ook nog even een paar leuke weetjes; Pitbull roept altijd een paar zinnetjes in zijn liedjes en niemand weet waarom maar hier dan reden! 'Calle Ocho' betekent 8th Street en dit is een straat in Little Havanna. Een klein district in Miami waar alle Cubanen wonen. 'Mister 305'; 305 is het netnummer van Miami. Wat een leerzaam reisverslag dit keer haha!

Op 31 oktober was het dan eindelijk Halloween! Ik had mijn kostuum al twee weken eerder gekocht en ik was een 'maid'. Nou de hele dag natuurlijk dressed up op school en dan 's avonds barst het feest los! Op school was het al heel erg leuk om te zien hoe iedereen verkleed was maar 's avonds op Lincoln Road (dé straat van South Beach) was het helemaal gekkenhuis. Veel muziek en drank en uiteraard verkleedde mensen. Eerst waren we nog naar het SLS hotel geweest, een paar minuten van de campus vandaan. Daar was namelijk een groot feest. Maar Lincoln Road was beter hoor! Het is in ieder geval zeker dat Halloween een hele happening hier is in Amerika en ik raad het zeker aan iedereen aan om dat een keer mee maken. ;)

Verder houd ik mij nog vooral bezig met feesten, shoppen, op het strand liggen, aan het zwembad liggen en ga ik ook nog eens naar school. Een heel druk leven dus haha ;)

Vorige week alleen een kleine depressie hier in Miami en had het de hele week geregend. Ook dit weekend staat er een heel koude wind en is het 's avonds ook behoorlijk koud. Maar als het goed is wordt het vanaf morgen weer beter en kan ik iedereen weer jaloers maken met mooie foto's vanaf het strand.

Verder ben ik vandaag verhuisd naar een nieuwe kamer. Ik had namelijk één van de kleinste kamers met uitzicht op de parkeerplaats naast ons. Nu heb ik de grootste kamer met een prachtig uitzicht op zee! Dit is het eerste wat ik zie als ik morgen wakker wordt. :)

Er volgt snel weer een update!! Tot de volgende keer! xxxxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Hallo iedereen! Mijn naam is Brenda van Buuren en ik ben 22 jaar. Ik ben net afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam en heb mijn bachelor bedrijfseconomie behaald. Ik ga nu het avontuur aan en verblijf voor zes maanden in Miami.

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 08 Maart 2015

Gap year Miami!!

Landen bezocht: