Party in the USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu Party in the USA - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu

Party in the USA

Door: Brenda van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Brenda

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo iedereen! We zijn weer twee weken verder en ik ben al bijna een maand in Miami! Wat gaat de tijd toch snel. Even snel een terugblik naar het vorige reisverslag. Ik was nog niet uitgegaan en ging voor het eerst de was doen. Nou, gelukkig is het wassen allemaal goed gegaan. Gister weer een poging gedaan en helaas kan een fluoriserende roze sok niet bij witte kleding in de droger dus zitten er nu mooie roze vlekken op.... Volgende keer beter :P.

Ik ben nu een paar keer uit geweest naar verschillende clubs en feestjes. En het is helemaal top! Het uitgaan hier in Miami is niet te vergelijken met het uitgaan in Nederland. Ken de juiste mensen en de hele avond is gratis! De dresscode is veel te hoge hakken, veel te korte jurkjes en veel make-up. Lekker over the top dus! De clubs verschillen ook erg van elkaar. Zo zijn er feesten in een penthouse op de 49ste verdieping met prachtig uitzicht op downtown Miami en rooftop parties op de 50ste verdieping. In de clubs staan top DJ's en geweldig entertainment voor je klaar (denk aan danseressen die dansend aan hoepels en lange doeken hangen aan het plafond). Je kan elke avond uitgaan in een andere club. En elke avond is het druk. Miami is inderdaad één en al party! Er zullen dus nog veel leuke avonden volgen de komende maanden!

Ik mis echt het Nederlandse eten! Het eten in de cafetaria van de campus is veelte vet. Ik eet hier nu bijna elke dag pizza dus is het van groot belang dat ik veel sport. Dat doe ik gelukkig ook. In mijn vorige verslag zei ik al dat ik mij heb ingeschreven bij een sportschool. Ik ben niet echt van het sporten maar hier bij deze gym kan je echt allerlei verschillende lessen volgen waar je nog nooit van hebt gehoord en het is super leuk om te doen!. Eén van de lessen die ik volg met een vriendinnetje is paaldansen(!) en het is echt helemaal geweldig. Het is heel moeilijk maar we merken dat we elke week beter worden. Sporten is nu dus echt leuk geworden haha! En gelukkig zijn hier veel leuke en lekkere restaurantjes dus met eten komt het helemaal goed.

Nog een ander klein detail. Nog geen minuut nadat ik het vorige reisverslag had geplaatst, kondigde het Braziliaanse meisje aan dat ze de volgende dag naar een andere kamer verhuisd nadat ze een kleine ruzie heeft gehad met mijn Franse kamergenootje. Nu zijn we bijna drie weken en vier verschillende kamergenootjes verder. Allemaal weer vertrokken haha. Met z'n drieën (twee Franse meisjes) hebben we ondertussen een hechte band opgebouwd. Het is daarom ook heel verdrietig dat gister een van hen naar huis is gegaan.. :( Dit betekent weer een nieuw kamergenootje :P.

Vandaag ben ik met een vriendin naar Jungle Island geweest. Dit is een soort dierentuin maar ook met een waterpark en klein strandje. Wij zijn alleen bij de dieren wezen kijken en het was zo leuk! Heel veel exotische vogels en andere diersoorten zoals luipaarden, alligators en reuzen schilpadden. Maar ook zijn er geitjes en de kangoeroes te vinden. Heel leuk was het dan ook dat we de kangoeroes eten mochten geven en mochten aaien. Ook vond ik de witte tijgers en leeuwen fantastisch. Je kon de dieren van heel dichtbij bekijken. Er zijn ook heel veel verschillende aapsoorten te vinden. Van grote oerang oetang tot aapjes die je met een hand kan optillen. Het was een mooie ervaring.

Verder vullen de dagen zich op met naar het strand gaan, zwemmen in het zwembad (pool party), shoppen en uiteraard naar school gaan want daarom ben ik hier natuurlijk. Het is niet makkelijk om de nachten door te feesten en de volgende ochtend weer om 8:15 in de les te zitten maar tot nu toe heb ik nog geen les gemist. 'S avonds een man, 's ochtends een man ;)

Het is nu oktober en er staan veel leuke dingen gepland. Zo is het bijvoorbeeld 31 oktober Halloween en nu al is heel Amerika zich aan het klaar maken. Overal zijn al versieringen en kostuums te vinden. Ik heb hier dan ook heel veel zin in.

In het volgende reisverslag dus meer over mijn aanstaande tripjes in oktober! Tot de volgende keer! xxxxxxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2014 - 09:15

    Alex Thuring:

    He Brenda!!
    Ziet er allemaal super goed uit!! Mooi om te lezen dat jij het ook lekker naar je zin hebt in Miami!! Heel veel plezier met Halloween en je andere tripjes, ik kijk uit naar je volgende verhaal!!
    Groetjes, Alex!! Xx

  • 06 Oktober 2014 - 10:59

    Mams:

    Hoi,
    Leuk om te lezen Bren!!! Leuke foto's ook, volgende keer ook foto van de les haha.
    Groet xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Hallo iedereen! Mijn naam is Brenda van Buuren en ik ben 22 jaar. Ik ben net afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam en heb mijn bachelor bedrijfseconomie behaald. Ik ga nu het avontuur aan en verblijf voor zes maanden in Miami.

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 4614

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 08 Maart 2015

Gap year Miami!!

Landen bezocht: