De eerste twee weken in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu De eerste twee weken in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Brenda Buuren - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken in Miami

Door: Brenda van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Brenda

20 September 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Ik ben nu bijna twee weken in Miami en het is daarom tijd voor mijn eerste reisverslag! Laten we beginnen bij het begin, Schiphol Amsterdam. Voor het eerst echt alleen voor een lange tijd op reis gaan valt niet mee en het afscheid nemen van mijn ouders, Paul en BFF Tess die ook mee was gegaan, viel erg zwaar. De vlucht zelf viel nog mee. Ik had een overstap in Madrid en lande om 19:00 lokale tijd in Miami. Daar aangekomen heb ik al direct mijn eerste vriendinnetje ontmoet (wel uit Nederland haha). In Miami wordt het rond half 8 donker dus mijn eerste indrukken waren van Miami by night en dat viel zeker niet tegen. Aangekomen op de campus kregen werden we welkom geheten door de staff en daarna ging ik naar mijn kamer (spannend!). Ik slaap met twee Franse meisjes en een Braziliaans meisje op de kamer. Je begrijpt al dat vier meiden op de kamer wel even wennen is, maar gelukkig zijn ze heel aardig. Wel weinig kastruimte...:P. De eerste nacht gelukkig goed geslapen. Maandag had ik geen les en besloot daarom (na de welkomstbijeenkomst) om met allemaal andere nieuwe studenten een bustour door Miami te maken. Dat was erg leuk omdat je meteen de hotspots te zien krijgt en een stukje geschiedenis meekrijgt. De tour werd afgesloten met een shopping spree bij de Wallmart. Niet normaal groot en ze hebben er inderdaad echt alles! Op dinsdag begonnen de eerste lessen. Mijn klas is heel leuk en de studenten komen echt overal vandaan. De meesten komen uit Nederland, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Ik heb in de ochtend of in de middag les en daarom tijd zat om van het mooie strand te kunnen genieten. De school zit in hetzelfde gebouw als waar ik slaap en zit direct aan het strand. En vergeet niet ons eigen zwembad wat ook veel gebruikt wordt (wat een slecht leven). Het eerste weekend heb ik rustig aangedaan omdat ik (typisch ik) waarschijnlijk door iets ben gebeten aan mijn voet waardoor het helemaal opgezwollen was. Ik ben daarom (denk als enige van de school) nog niet uitgegaan. Ter compensatie ben ik uit eten geweest en mijn eerste legale wijntje besteld (op vertoon van ID uiteraard). Op zondag ben ik naar de grootste winkeloutlet geweest die je maar kan bedenken. Heel de dag rondgelopen en zeker nog niet de helft van alle winkels gezien. We zijn er in stijl heen gereden met een (gehuurde) Mustang convertable (heel gaaf). De maandag helaas doorgebracht bij de 'fast care'. Een dokter waar je zonder afspraak heen kan maar dan wel lang moet wachten voor je wordt geholpen. Mijn voet was namelijk na drie dagen nog steeds heel erg opgezwollen. Na medicatie is mijn voet weer (bijna) normaal en ben ik helemaal klaar voor het komende weekend. Afgelopen woensdag ben ik wezen bbq'en met klasgenootjes in een mooi resort. Helaas voor ons is het nu 'hurricane season' en regende het heel de dag (typisch) maar dat mocht de pret niet drukken. Er komen vast nog meer bbq's haha! Dit was het voor nu! Morgen ga ik voor het eerst zelf de laundry doen dus dat gaat wat worden:P Verder geniet most of the time van het prachtige weer hier in Miami. Ook heb ik sinds vorige week mij ingeschreven bij een prachtige gym en probeer bijna elke dag te gaan (so far so good ;)) Ik houd jullie op de hoogte van mijn volgende avonturen!! xxxxx

  • 20 September 2014 - 08:04

    Tess:

    Hee!!
    Wat een onwijs leuk verhaaltje!
    Hoe krijg je het toch weer voor elkaar met die voet?!? Haha, hopen dat die snel weer helemaal oke is!
    Ik lees graag je tweede reisverslag!
    Geniet ervan!

    Xxxx

  • 20 September 2014 - 10:32

    Bob:

    Leuk hoor Bren! Zou leuk zijn als je er wat fotootjes bij doet.
    Veel plezier daar! ;)

  • 20 September 2014 - 12:23

    Daniel:

    Staat links in het menu een linkje met foto's

    Toch niet ingeschreven bij planet fitness he bren? haha

  • 22 September 2014 - 18:53

    Brenda Van Buuren:

    Heee bedankt voor de leuke reacties!! @Tess, Voet is weer helemaal genezen en dit weekend alweer veel dingen gebeurd dus het tweede verslag komt er vast snel aan!

    @Bob, foto's staan erbij ;)

    @Daniel, nee haha!! Bij een echt heeeel mooie gym en heel groot. Dus gaat helemaal goedkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Hallo iedereen! Mijn naam is Brenda van Buuren en ik ben 22 jaar. Ik ben net afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam en heb mijn bachelor bedrijfseconomie behaald. Ik ga nu het avontuur aan en verblijf voor zes maanden in Miami.

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4611

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 08 Maart 2015

Gap year Miami!!

Landen bezocht: